Monday, January 26, 2015

FAKE Interview

Hellu hai..

Ingat tak aku pernah post sal interview kat Kolej Matrikulasi Melaka tu?

Everything is FAKE..

Advertisement is FAKE
Interview is FAKE

Takder istilah walk in interview kalau dah namanya GOVERNMENT..
Matrikulasi KPM ader bahagian dier sendiri which is Bahagian Matrikulasi..
Juz apply situ sahaja untuk jadi cikgu a.k.a pensyarah di kolej matrikulasi..

Aku dah terkena hokey..

Hari nie..
Aku pergi ke Melaka daripada Nilai.
Pukul 8pagi sharp aku sampai sana.
Korang kira lah sendiri pukul brapa aku turun rumah n bersiap nak pegi sana.
Dah ambil cuti yang tinggal satu hari sahaja nih..
Sampai kat sana, pakgad tanye datang untuk apa eh?
Untuk walk in interview.
Dier suh ak duk tepi.. Maybe dier nak details kot..
Lps tu dier dtg dgn senarai nama.
Awak nama apa yea?
Dalam hati aku. 'Aik..walk in interview pun ader senarai nama ker?'
Dier cakap xder walk in interview. Kalau takde nama dalam senarai nie aku xleh masuk.

Dengan pikiran blurr..aku anggukkan saje..
Then pkir..pehal boleh jadi camni? Xder consideration ker dorg nie sampai mmg xkasi masuk klu xder nama... Drpd jauh kot sumer....
Pastu call sumer org sbb aku dah buntu time tu...kakak ipar aku pun dh buntu dh..
Dtg drpd jauh nie..duit minyak dah habes nie... Camne nie? (Banyak sgt la 'nie' kau)

Pastu dalam kekalutan kami, datang makhluk Allah sorg nie... Dier pun bernasib sama macam aku.. Dia dtg all d way from Kedah.. Kau bayangkan...
Still mengganggur.. Still searching.. Engineering..
Harapan besar untuk interview nie..
Kemungkinan besar dier dtg drpd Kedah ngan motor..
Dier dah pasrah dh... Juz aku yang xpuas ati..

G tnye blk pakgad tu..dier ckp kami dapat arahan cmtu..mmg org y ader dlm senarai jea dibenarkan masuk..n di'interview'... Tunjuk bukti pun dier mmg lgsg xnk tgk..

Ader jugak lah 2org lain lagi yang terkena macam kami...
Call pihak atasan, tnye.. Dier ckp xder..
Kakak aku call, dier ckp ader tp kna bg nama dulu...
Mana satu?

N 1lagi... Bukan nak comment.. Tp lbh kepada komplen.. Customer service bagi kolej tu memang agak HAMPEH..
Nak aje aku cakap kaw2 punyer... Tp sbb malas nak cari gaduh.. Aku diamkan ajer... Mmg sampai skang aku masih teringat lagi sal pompuan yang angkat call aku pagi tadi... Memang HAMPEH ah layanan dier..

Panjang kan?
So moral of d story... Jgn nak percaya sangat lah iklan y dalam FB tu.. Klu ader, call dulu..cari details... Ok? salah aku jugak xcheck details dier... Ok..

Bubbye 

: : esok kena kerja

No comments:

Post a Comment