Friday, February 6, 2015

Overc? Local??

After a lot thinking
Tengok keadaan ekonomi sendiri
Tengok keadaan diri sendiri

Aku amik keputusan untuk sambung belajar
Aku make up my mind untuk sambung oversea
This is d way i can make my mum proud of me
Also employability of overseas graduates is high
This is what i think.

Banyak faktor yang menyebabkan aku nak sambung belajar balik
Banyak faktor menyebabkan aku nak sambung oversea

Tapi bila tanya Prof Jam yang merupakan bekas lecturer aku masa master dulu,
Dier cakap local lebih senang
Ader kawan untuk tanya2 bila kita buntu bila problem datang
And supervisor boleh bantu

Pendek kata local lebih senang lah.

So how?
Aku nk sambung katne nie?

Local or oversea?

Aku dah jumpa sorang lecturer di The University of Adelaide
Dia lebih kurang dalam bidang yang aku nak lah
Dah email baru tadi, so takder respon lagi

The University of Adelaide jea yang aku jumpa ada Mathematics Department
Basically aku kena cari bukan hanya mathematics but computer science
Sebab bidang aku, aku rasa dah masuk dalam Department of Computer Science dah..

Aku tak tau lagi nak sambung katne..
Tapi aku nak sambung blajar dalam masa terdekat nie
Kena usaha buat proposal untuk apply scholar.

Memang result master aku tak seberapa
Tapi
Tak salah kan berharap
Tak salah kan aim for the best kan?

Aku berharap aku boleh sambung PhD kat oversea.

Aku takleh banggakan ma abah aku lagi.
Tu sahaja cara untuk aku banggakan mereka.

Mode:
: : tengah tunggu kain cyap
: : dah ngantuk
: : esok kerja pukul6 nih

No comments:

Post a Comment