Friday, May 21, 2021

KAWAN? TEMAN? PASANGAN?

Ramai tak kat sini yang berfikiran

" Nanti kawen aku akan focus pada pasangan aku jea."

"Aku dah tak boleh berkawan dah."

"Aku akan tinggal semua yang aku buat time bujang bila dah kawen."


Nasihat aku? JANGAN.

Melainkan benda tu BURUK/JAHAT. Then baru korang boleh tinggalkan..

Kalau semua yang korang kerjakan adalah BAIK. JANGAN TINGGALKAN.


Contoh: BERKAWAN

Jangan tinggalkan kawan hanya sebab kau dah kawen


Itu kesilapan aku yang paling besar yang aku buat once melangkah ke alam perkahwinan.

I left behind my friends, tak contact. My life is dedicated to this marriage. Tapi at the end of the day, aku disakiti dan takder tempat untuk aku bercakap.


KAWAN is KAWAN

PASANGAN is PASANGAN


Tapi semua tu kena ada batas.

Sebab tu ada term "me time". Benda tu aku paling tersangat amat SOKONG.

Itulah guna me time tu.. Untuk korang mingle dan bersendirian dengan kawan2 korang. Pegi makan, pegi jalan2. Tanpa suami dan anak2..

Tapi once aku nak apply semua tu, aku bersendirian. Dan jenis aku, aku takut nak keluar kalau sorang2.. At the end of the day, aku buat benda yang menuntut aku sorang jea yang diperlukan untuk kerja tu.

U know what I mean?


So, jangan buang kawan. U need friends eventough you got your spouse and kids.

Once korang buang dan dah takder kawan, nak buat kawan lain, it will takes time. Dan jangan jadi macam aku. Dah tak pandai untuk buat kawan dah.


Dan bagi yang SINGLE NOT AVAILABLE, nanti aku bagitau korang jangan pernah buat benda salah yang aku buat sebelum nie..

Dan frankly speaking, AKU MENYESAL BUAT BENDA TU.

No comments:

Post a Comment